L’equip de PreDADQoL es reuneix a la seu de Fundació ACE

Equip de PreDADQoL

L’equip d’investigadors que conforma el projecte europeu de recerca PreDADQoL s’ha reunit els dies 13 i 14 de maig a la seu de la Fundació per tal de dur a terme una de les seves reunions anuals amb l’objectiu de presentar els diferents avenços del projecte i definir els pròxims passos a seguir.

PREDADQoL (de l’anglès, Ethical and legal framework for Predictive Diagnosis of Alzheimer’s Disease: Quality of Life of individuals at risk and their close others) és un projecte que pretén elaborar un marc normatiu (ètic i legal) que millori l’assessorament i la comunicació del diagnòstic a persones que experimenten un deteriorament cognitiu lleu.

L’estudi, liderat per Mercè Boada, directora mèdica de Fundació ACE, també permet abordar la perspectiva de les persones amb deteriorament cognitiu, així com dels seus cuidadors i familiars, i apropar-se de forma més personalitzada a com aquests viuen el procés diagnòstic, de cara a desenvolupar estratègies per atendre millor les seves necessitats.

El desenvolupament d’aquest projecte es duu a terme amb un enfocament transnacional, donat que la Fundació participa en aquest estudi amb dos centres alemanys: la Universitat de Colònia i el CERES (Cologne Center for Ethics, Right, Economics and Social Sciences of Health).

Nou estudi: una mutació del gen PLCG2 protegeix contra l'Alzheimer i diverses formes de demència i promou la longevitat

27/05/2019Recerca
Fundació ACE ha participat en un nou estudi genètic que rebel·la que una variant estranya del gen PLCG2 protegeix contra diverses formes de demència.