S'amplia l’estudi FACEHBI de detecció precoç de l’Alzheimer

Fundació ACE renovarà tres anys més l’estudi FACEHBI (Fundació ACE Healthy Brain Initivative), una investigació que busca determinar la relació de les queixes subjectives de memòria com a factor de risc en la malaltia d’Alzheimer.

Amb aquesta ampliació, l’estudi, que es va posar en marxa el 2014 i que porta a terme un seguiment mèdic exhaustiu a 200 voluntaris sans, es converteix en un dels més complets que s’han realitzat d’aquestes característiques fins avui.

L’estudi, que s’emmarca en la Unitat de Prevenció i Diagnòstic Precoç de l’entitat, ha aconseguit establir un sistema predictiu per a determinar el risc de desenvolupar patologies relacionades amb la demència com la malaltia d’Alzheimer, vascular, psicoafectiva, o altres malalties degeneratives com la demència amb cossos de Lewy.

Els 200 participants de FACEHBI realitzen cada any proves mèdiques molt exhaustives que inclouen una exploració neurològica i neuropsicològica, una ressonància magnètica i un assaig de biomarcadors en sang.

A aquestes proves s’hi afegeixen biomarcadors ja reconeguts que detecten la proteïna amiloide com el PET o l’anàlisi de la proteïna Tau, antre altres. Aquesta nova i prometedora línia d’investigació que s’ha iniciat en els últims anys és la relacionada amb la flora bacteriana intestinal i la seva influència en la neurodegeneració.

FACEHBI s’ha desenvolupat de manera exitosa fins al moment. El reclutament dels 200 participants es va finalitzar en només quinze mesos i la taxa d’adherència, després de quatre anys de seguiment està per sobre del 80%. A més, no s’han produït imprevistos o circumstàncies adverses relacionades amb els procediments de l’estudi i, tant la metodologia d’aquesta anàlisi com les dades basals dels participants ja han estat publicades en revistes científiques de prestigi amb un alt factor d’impacte.

FACEHBI, un projecte de Fundació ACE, publicat pel JPAD

23/11/2016Recerca
FACEHBI, un projecte de Fundació ACE, publicat pel JPAD . El projecte FACEHBI ha estat publicat recentment per la revista Journal of Prevention of Al...