Atenció i tractament

Estats Units aprova l’ús d’Aducanumab: un fàrmac per tractar l’Alzheimer

11/06/2021
Ace Alzheimer Center Barcelona va participar en l'assaig clínic de Biogen per al fàrmac Aducanumab. Durant l'assaig clínic, vam ser el sisè centre que més persones va poder incloure en l'estudi a nivell mundial i el primer d'Europa.

BLOG | Assajos clínics; mites i veritats

28/04/2021Sensibilització
Carla Abdelnour ens explica en què consisteix un assaig clínic. Aquests tenen la finalitat de desenvolupar medicaments per retardar i curar l'Alzheimer aplicant el mètode científic.

Gastronomia, activitats a l’aire lliure, exercici... gaudim d’aquesta Setmana Santa!

31/03/2021Sensibilització
Enguany, com en l’anterior, hem de cuidar-nos per protegir els nostres éssers estimats que per la seva edat i la seva patologia són persones de risc, però no hem de mantenir-nos aïllats del que succeeix aquests dies festius.

6 motius pels que iniciar un diagnòstic d’Alzheimer a Fundació ACE

22/03/2021Sensibilització
No hi ha un moment oportú per afrontar un diagnòstic de demència o d’Alzheimer, però en fer-ho és de vital importància comptar amb un equip mèdic de primer nivell, capaç d’acompanyar i de respondre els dubtes i reptes.

BLOG | L'ictus i les seves conseqüències

17/03/2021Sensibilització
Una de les patologies neurològiques més freqüents i que major impacte té en la població és l’ictus o malaltia cerebrovascular. Per fer-nos una idea de la seva freqüència, es diu que a Espanya es produeix un ictus cada 6 minuts.

BLOG | La genètica de l’Alzheimer

17/02/2021Sensibilització
Totes les malalties tenen un component genètic quantificable, i la malaltia de l’Alzheimer no és una excepció. Avui en dia, és possible diferenciar, genèticament, dues formes de la malaltia: mendeliana i complexa.