Celebrem el Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència

A Fundació ACE portem més de 25 anys dedicats a la recerca de les demències, una trajectòria que hem anat consolidant gràcies a la implicació, la professionalitat i l’excel·lència del nostre equip d’investigadors i investigadores.

En el Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència volem posar en valor el treball de les nostres professionals, totes elles compromeses amb del diagnòstic precoç, el tractament i la recerca de les demències. A Fundació ACE comptem amb 46 investigadores, neuròlogues, neuropsicòlogues i infermeres que desenvolupen la seva activitat professional a la Unitat de Diagnòstic, assajos clínics i recerca aplicada, genòmica, clínica i social. L’excel·lència de tot l’equip ens ha fet arribar a una nova fita aquest passat any 2020, en aconseguir el rècord històric d’articles científics publicats.

La Dra. Mercè Boada, cofundadora i directora mèdica de Fundació ACE, també se suma a la celebració del Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència i expressa que “com a dona en la ciència treballo en entorns en el que el nostre gènere es vegi representat per aconseguir que més nenes vulguin dedicar-se al món científic i més dones desenvolupin tota la seva capacitat creativa en aquest àmbit. Estic molt orgullosa de totes les dones que formen part de Fundació ACE i que fem de la nostra professió una història de vida per tenir un millor futur compartint coneixement i experiència."

És pel que a Fundació ACE estem especialment orgullosos de saber-nos una entitat igualitària, que aposta pel mèrit professional i que anteposa les persones amb deteriorament cognitiu i les situa al centre de la seva acció per aconseguir que algun dia l’Alzheimer sigui història.

Dades sobre la dona en la ciència

Segons les Nacions Unides, actualment, menys del 30% dels investigadors de tot el món son dones. I, segons dades de la UNESCO (2014-2016), només al voltant del 30% de totes les estudiants escullen estudis superiors dins del camp de les ciències, la tecnologia i les matemàtiques.

Amb la finalitat d’aconseguir l’accés i la participació plena i equitativa en la ciència per a les dones i les nenes, i a més, per aconseguir la igualtat de gènere i l’empoderament de les dones i les nenes, l’Assemblea General de les Nacions Unides va decidir proclamar l’any 2016, l’11 de febrer com a Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència.

Carla Abdelnour, reconeguda internacionalment en el camp dels assajos clínics

27/04/2020Recerca
Carla Abdelnour, neuròloga de Fundació ACE, ha estat escollida representant del Comitè Executiu de l'Àrea d'Avanços i mètodes d'assajos clínics de la Societat Internacional per a l'Avanç de la Recerca i Tractament de l'Alzheimer (ISTAART).