Joan Ramon Riera, nou regidor del districte de Les Corts, visita les instal·lacions de Fundació ACE

Aquest matí Joan Ramon Riera, recentment regidor del districte de Les Corts, ha visitat les instal·lacions de Fundació ACE per conèixer de primer mà la labor clínica i social que es desenvolupa en el  Barcelona Alzheimer Treatment & Research Center, així com descobrir els últims projectes científics i avenços en el camp de les demències en els que Fundació ACE ha participat activament durant els últims anys.

Joan Ramón Riera, que va ser nomenat nou regidor del districte el mes de juny, ha volgut que una de les primeres visites fos a Fundació ACE, com a centre de referència del districte i institució pionera en el camp de la investigació i tractaments en les demències.

Miren Jone Gurrutxaga, directora de gestió econòmica i vocal del patronat de Fundació ACE, ha donat la benvinguda a la comitiva a les instal·lacions del centre de Les Corts per, a continuació, visitar la Unitat de Diagnòstic, la Unitat d’assajos clínics i l'Hospital de Dia.

Per la seva banda, Isabel Hernández, cap clínic de Fundació ACE, ha explicat la labor social de la institució. "L'any passat vam realitzar 402 revisions gratuïtes de memòria a persones majors de 55 anys. Aquesta és una campanya que Fundació ACE fa des del 2008 amb l'objectiu de conscienciar la societat sobre la importància d’un diagnòstic precoç”. A més d'exposar els últims avenços clínics, Hernández també ha posat en valor el caràcter innovador de la institució. "Amb la irrupció del virus Covid-19 i l'aplicació de l'estat d'alarma, Fundació ACE s'ha adaptat a aquesta realitat amb èxit. Hem implementat la telemedicina per poder realitzar les visites programades i hem seguit impartint els nostres tallers de memòria telemàticament. No hem d'oblidar que les persones que conviuen amb una demència estan incloses en el grup de risc degut a la seva edat, però és fonamental que la teràpia no es vegi afectada. En aquest sentit podem dir que hem seguit funcionant normalment, dins de l’excepcionalitat del moment”

Els membres de la regidoria del districte que han assistit a la visita han quedat molt sorpresos amb la gran qualitat de les instal·lacions i la projecció internacional de Fundació ACE i s'ha emplaçat a col·laborar en futurs projectes amb l'objectiu d’oferir coneixement als habitants del districte sobre els diferents tipus de demències.

A més del regidor del districte, a la visita hi ha participat Sara Jaurrieta, gerent del districte de Les Corts; i Irene Morales i Manuel Becerra, consellers del districte de Les Corts. Per part de Fundació ACE ha participat les ja mencionades Miren Jone Gurrutxaga i Isabel Hernández, així com Isabel Rodríguez, directora de comunicació de Fundació ACE.

L’equip de recerca de Fundació ACE, reconegut amb set beques per a la recerca de l’Alzheimer i altres demències

02/12/2019Recerca
L'equip de professionals de la Unitat de Recerca de Fundació ACE ha estat reconegut amb set ajudes públiques per a la recerca de la demència que ascendeixen a un total de 616.000 euros.