La Fundació Castell de Peralada reitera el seu compromís amb l’Alzheimer

Cartell Festival Castell de Peralada 2019

La Fundació Castell de Peralada, en l’edició del Festival 2019, ha tornat a donar un any més el seu suport als projectes de recerca que Fundació ACE duu a terme en l’àmbit de l’Alzheimer i les demències.

Sense anar més lluny, durant la inauguració del Festival Castell de Peralada d’enguany que va tenir lloc el passat 4 de juliol, els assistents van poder fer aportacions voluntàries dirigides al projecte NORFACE (Neuro-ophthalmology Research at Fundació ACE). Aquest estudi, liderat per Fundació ACE, analitza la relació entre el deteriorament cognitiu i el gruix de la retina, amb l’objectiu d’avançar en la detecció precoç de l’Alzheimer.

Per fer-ho, utilitza la Tomografia de Coherència Òptica (OCT, per les seves sigles en anglès), una prova econòmica, ràpida i indolora que consisteix en la realització d’una fotografia del fons de l’ull.

En aquest sentit, la Dra. Mercè Boada, directora mèdica de Fundació ACE, ha volgut destacar la generositat i el suport rebut: “Gràcies a la contribució d’entitats com la Fundació Castell de Peralada amb la recerca  d’aquesta malaltia podem seguir investigant i avançant en el nostre camí per tal que un dia l’Alzheimer sigui història”.

La II Noche del Alzheimer en favor del diagnóstico precoz de la enfermedad

31/07/2017Sensibilització
Iniciativa solidària en el marc del Festival Castell de Peralada La II Nit de l'Alzheimer en favor del diagnòstic precoç de la malaltia . Més...