Imatge de la pàgina web de la Casa Reial (www.casareal.es)

SM la Reina Doña Sofía visita Fundació ACE

.

Avui Sa Majestat la Reina Sofia ha conegut les noves instal·lacions de Fundació ACE. En aquesta visita de caràcter privat, Sa Majestat, Presidenta de la Fundació Reina Sofía, ha volgut conèixer la tasca que desenvolupa la Fundació, que el 2015 va celebrar el seu 20è aniversari.

La doctora Mercè Boada, directora mèdica de Fundació ACE, li ha presentat les diferents àrees d’activitat de la Fundació (Unitat de Diagnòstic, Unitat d’Atenció Diürna, Unitat de Recerca i Activitats de formació i sensibilització social). S’han fet explicacions sobre l’activitat de la Unitat de Diagnòstic i sobre l'Hospital de Dia de Tractament Farmacològic, ambdós instal·lats a les oficines centrals de la Fundació. A l’Hospital de Dia de Tractament Farmacològic es desenvolupen els 22 assajos clínics en què la Fundació està implicada en l’actualitat.

Durant la seva estada, la Reina ha volgut saludar el personal i els pacients que visitaven la Unitat. Després de recórrer les instal·lacions, la Reina s'ha reunit amb el Patronat i la junta directiva de la Fundació i s’ha interessat, especialment, per les activitats de caràcter clínic, ètic i legal que es realitzen en favor del pacient i del seu entorn.

Ha despertat l'interès de SM la Reina el conèixer de prop el procés de diagnòstic de la Fundació. Un procés que desenvolupa un equip multidisciplinari i que parteix del principi de considerar  a la persona i el seu entorn de manera holística. Projectes com el Document Sitges, sobre l'entorn ètic-legal de les persones diagnosticades de demència, han generat un interessant debat entre els participants a la reunió.

La Reina ha acabat la seva visita amb la signatura al Llibre d'Or de l'entitat. La doctora Mercè Boada, directora mèdica i cofundadora de la Fundació, ha agraït a la Reina, en nom de l'entitat, la seva presència i la seva consideració.

reina sofía fundación ace
La junta directiva i la presidenta del Patronat de la Fundació ACE amb Sa Majestat la Reina Sofía.

Exposició fotogràfica: 7000 imatges contra l’Alzheimer

04/01/2019Sensibilització
Fujifilm España, en col·laboració amb Fundació ACE, organitza l'exposició Barcelona Printlife, una iniciativa que neix amb l'objectiu de preservar la memòria a través de la fotografia i lluitar contra l'Alzheimer.