Barcelona Alzheimer Treatment & Research Center

Perspectives genètiques per explorar

.

Sonia Moreno-Grau, investigadora de Fundació ACE, ha publicat recentment un article que revisa el context genètic de la malaltia d’Alzheimer. L’article té en compte els tres estadis generalment establerts de la malaltia: el preclínic, que no té simptomatologia i en el qual poden produir-se queixes de memòria subjectives, el deteriorament cognitiu lleu sense demència i el moderat-greu.

Aquest article presenta la perspectiva genètica de línies existents i línies encara per explorar. A més de recollir els estudis ja existents en la matèria, Moreno-Grau introdueix un meta-anàlisi, realitzat enterament a Fundació ACE, que posa en relleu la necessitat d’estudiar poblacions sanes per obtenir noves dianes terapèutiques, és a dir, noves vies per tractar els factors de risc de la malaltia d’Alzheimer.

Sonia Moreno-Grau és investigadora de Fundació ACE des de fa 2 anys. La seva especialitat és la genètica. Va estudiar a la Universitat de València (Farmàcia) ia la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) (Màster en Bioquímica). Actualment és estudiant de doctorat de Bioquímica (UAB) i, sobre la investigació a Espanya opina que la manca de recursos dificulta el seu desenvolupament i obliga a la majoria d’investigadors espanyols a emigrar, minvant no només la capacitat de generar coneixement de novo sinó també la capacitat de generar una societat més pròspera.

Deixa un comentari