Barcelona Alzheimer Treatment & Research Center

“Sabates de taló italià”: un llibre per l’Alzheimer

• El llibre de l’autora Magdalena Tulli ha estat guardonat diverses vegades i es presenta per primera vegada a Girona i Barcelona
  • L’editorial Raig Verd es compromet a donar un euro a favor de la recerca sobre la malaltia d’Alzheimer per cada persona que assisteixi a les presentacions

Fundació ACE- Barcelona Alzheimer Treatment & Research Center dedicada al diagnòstic, recerca i tractament de persones amb deteriorament cognitiu i demència, juntament amb l’editorial RAIG VERD presenten el llibre “Sabates de taló italià” de l’autora polonesa Magdalena Tulli.

Aquesta història íntima i commovedora, basada en elements autobiogràfics, ha guanyat el Premi Gdynia i el Premi Gryfice. Tulli és una de les escriptores europees de més prestigi de la literatura actual, guardonada amb el Premi Julian Tuwim a 2013 per la seva trajectòria.

La novel·la tracta la relació d’una filla que ha de tornar a cuidar de la seva mare, que té Alzheimer; amb qui redescobreix i recorda coses degut a la malaltia.

L’editorial s’ha compromès a donar un euro als projectes de recerca de Fundació ACE per cada persona que acudeixi a les presentacions del llibre que seran dilluns 25 i dimarts 26 a Girona i Barcelona respectivament.

En relació a la importància de contribuir en la recerca la Dra. Mercè Boada, fundadora i directora mèdica de la Fundació ACE, ha insistit en que “és necessària la implicació de tota la societat per invertir en recerca i posar el focus en la predicció de la malaltia per poder prevenir-la” i ha agraït a l’editorial i a l’autora que posin el focus en la recerca contra una malaltia que és el 4rt problema de salut mundial segons l’OMS.

Deixa un comentari