Fundació:

NOTA INFORMATIVA
Barcelona, 3 de desembre de 2020

V edició de La Nit de l’Alzheimer

La 5a edició de La Nit de l'Alzheimer recapta 34.000€ per a l'atenció a les persones amb Alzheimer

•    L’entitat destinarà els fons recaptats al projecte ACEhealth per garantir l'atenció a les persones amb Alzheimer en temps de COVID-19.

•     El ministre de Sanitat, Salvador Illa, la consellera de Salut, Alba Vergés, l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, el director de CatSalut, Adrià Comella, i cares conegudes com Laura Rosel, Quim Masferrer o Cristina Brondo han estat alguns dels participants a l’acte.

La cinquena edició de La Nit de l’Alzheimer, impulsada per Fundació ACE i celebrada enguany sota el títol “Contra la COVID, salvem les distàncies”, ha recaptat un total de 34.000€, que serviran per implementar la plataforma ACEhealth amb l’objectiu de garantir l’atenció a les persones amb Alzheimer en el context generat per la COVID-19.

L’acte, que per primer cop s’ha celebrat de forma virtual, l’han seguit 250 persones, que han pogut gaudir d’una vetllada que ha comptat amb la xef Ada Parellada, del restaurant Semproniana, que ha preparat una recepta, la interpretació del baix Manuel Fuentes de Le nozze di Figaro, la màgia de Pepo Capel i l’actuació teatral de Muntsa Alcáñiz.

Al llarg de l’esdeveniment, conduït pels periodistes Josep Puigbó i Cristina Riba, cares conegudes com Pep Antón Muñoz, Sílvia Abril, Cristina Brondo o Núria Gago han enviat missatges d’optimisme a les persones amb Alzheimer i els seus familiars i cuidadors. L’alpinista Edurne Pasaban i Quim Masferrer han explicat també com han viscut l’Alzheimer en persones molt properes.

Han adreçat també unes paraules als assistents representants institucionals com el ministre de Sanitat, Consum i Benestar Social del Govern d’Espanya, Salvador Illa, que ha afirmat que “som conscients que queda molta feina per fer i que tenim davant nostre el repte de planificar i posar en marxa actuacions decidides, capaces d’impulsar avenços en respostes adequades, específiques i integrals per a les persones afectades”. “Em comprometo a seguir impulsant-ho”, ha afegit.

Per la seva banda, la consellera de Salut de la Generalitat de Catalunya, Alba Vergés, i l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, han agraït i destacat la tasca que realitza Fundació ACE en la lluita contra l’Alzheimer i l’atenció a les persones que pateixen aquesta demència.

No s’han perdut l’oportunitat de col·laborar amb La Nit de l’Alzheimer actors i actrius de doblatge com Joan Pera o Jordi Boixaderas, que han posat veu a una carta en la qual els usuaris de Fundació ACE explicaven com van viure la primera onada de la COVID-19.

L’acte ha finalitzat amb la projecció de l’espot Regala memòria 2020, un vídeo de sensibilització que reflexiona sobre l’abast d’aquesta malaltia i posa el focus en els 75 milions de persones que patiran Alzheimer el 2030.

La Dra. Mercè Boada, cofundadora i directora mèdica de Fundació ACE, agraeix a tothom la seva participació: “És un orgull poder organitzar per cinquè any La Nit de l’Alzheimer i any rere any comptar amb la participació de tantes persones que ens ajuden en la lluita contra l’Alzheimer i a poder donar la millor atenció a les persones que la pateixen. La solidaritat i la col·laboració de tota la societat són fonamentals per poder continuar treballant per arribar a trobar-ne la cura i, en el camí, millorar la qualitat de vida de les persones que la pateixen”.

L’esdeveniment ha comptat amb el suport de Kern Pharma, Alainsa, HP, Nutricia, Covalco, Natura Bissé, Peix a casa, Rosa Gres, Majoral, Carner, Fujifilm, Cole Haan, Fundació Mir-Puig, Matimañana i Festival Castell de Peralada, entre d’altres.

Per a més informació:

Isabel Rodríguez

irodriguez@fundacioace.org

La cinquena edició de La Nit de l'Alzheimer se centrarà en l'atenció a les persones amb demència durant la pandèmia

20/10/2020Sala de premsa
L'esdeveniment "La Nit de l’Alzheimer: contra la COVID, salvem les distàncies" té l’objectiu de captar fons per implementar la plataforma ACEhealth i garantir l'atenció a les persones amb Alzheimer en temps de COVID-19.