Ace:

NOTA INFORMATIVA
Barcelona, 4 de novembre de 2021

En la 6a edició de la gala solidària

La Nit de l'Alzheimer recapta fons per a l'atenció a distància de les persones amb demència

•    L’esdeveniment solidari capta fons per consolidar la plataforma Acehealth, que garanteix l'atenció a distància de les persones amb Alzheimer i els seus cuidadors

•   La sisena edició de La Nit de l’Alzheimer se celebrarà el dijous 2 de desembre en un esdeveniment virtual

Ace Alzheimer Center Barcelona, entitat dedicada al diagnòstic, tractament i recerca de la malaltia d’Alzheimer, celebrarà el dijous 2 de desembre la sisena edició de “La Nit de l’Alzheimer” en un esdeveniment virtual. Enguany, per segon any consecutiu, la gala solidària té l’objectiu de captar fons per al projecte Acehealth que, a través de la telemedicina, garanteix l’atenció i el suport a totes les persones amb Alzheimer des de qualsevol punt del territori.

Les mesures i restriccions per la Covid-19 han modificat les rutines de les persones amb Alzheimer i han fet que la interacció amb el seu entorn es reduís, provocant una major progressió de la malaltia, sobretot en aquelles persones en estadis més avançats. En aquest escenari, un cop implementada la plataforma per fer front a les necessitats més urgents gràcies als fons recaptats el 2020, cal anar més enllà i apropar el diagnòstic d’excel·lència a qualsevol persona que ho necessiti, així com crear nous recursos com grups de suport i aules de formació a través de canals virtuals, tant per a les persones que pateixen la malaltia com per als seus cuidadors.

“Tot i que la societat avança cap a una nova normalitat, els efectes de la Covid-19 en les persones amb Alzheimer segueixen existint”, afirma la Dra. Mercè Boada, cofundadora i directora mèdica d’Ace Alzheimer Center Barcelona, que afegeix que “l’atenció i el suport a les persones amb demència mantenint totes les mesures de seguretat és imprescindible en qualsevol context i hem de fer tot el que estigui a les nostres mans per apropar-los la millor assistència. La col·laboració de tota la ciutadania és imprescindible”.

Fer més accessible l’atenció a les persones vulnerables era una assignatura pendent que la Covid-19 ha posat en evidència i que cal implementar de forma permanent. La telemedicina, a través de la plataforma Acehealth, ha permès a Ace fer un seguiment de les persones que conviuen amb una demència i a tothom que es troba en àrees rurals o distants i que actualment no tenen fàcil accés a una atenció especialitzada.

La Nit de l’Alzheimer, sorgida el 2016, és una iniciativa solidària que té la finalitat de crear un punt de trobada entre el món científic i la societat, en el qual es dóna veu a les activitats de prevenció, tractament i recerca sobre l’Alzheimer, i de sensibilitzar la societat sobre la necessitat d’invertir en investigació per avançar en la lluita contra la malaltia i en l’atenció a les persones amb demència.

Com col·laborar amb la iniciativa

Tothom pot col·laborar amb la iniciativa a través del web de la campanya, escollint entre les diferents donacions possibles. Segons l’aportació realitzada es pot optar entre una donació al projecte o la compra d’entrades per assistir a La Nit de l’Alzheimer. L’entitat destinarà els recursos obtinguts íntegrament a consolidar la plataforma Acehealth i crear noves eines dirigides a les persones amb Alzheimer i als seus cuidadors. Entitats de diversos sectors, com HP o KernPharma, recolzen l'esdeveniment.

A més, Ace Alzheimer Center farà diversos sortejos solidaris durant la gala virtual, gràcies a les empreses col·laboradores. Entre els ítems sortejats hi haurà productes de la marca premium de cosmètica Natura Bissé, una impressora d’HP, una joia de Majoral o un lot de PeixACasa, entre d’altres.

Para más información:

Isabel Rodríguez

irodriguez@fundacioace.org

Marta Carbó

mcarbo@undatia.es

L’estudi FACEHBI de detecció precoç de l’Alzheimer, amb 200 voluntaris sans, tindrà una durada de 8 anys

16/01/2020Sala de premsa