Ace:

La Dra. Mercè Boada, premi Alzheimer de la Societat Espanyola de Neurologia

El passat 24 de setembre la Dra. Mercè Boada, cofundadora i directora mèdica d’Ace Alzheimer Center Barcelona, va ser guardonada amb el premi Alzheimer atorgat per la Societat Espanyola de Neurologia per la seva aportació i lideratge científic i social en el camp de la malaltia d’Alzheimer. Aquests premis són atorgats per la Junta Directiva a proposta dels Grups d’Estudi de la SEN i dels membres de la SEN.

Durant el lliurament dels guardons, celebrat el marc de l’acte institucional de la SEN 2021, la Dra. Mercè Boada ha agraït el reconeixement i ha destacat que “és un orgull i una motivació per seguir treballant per aconseguir que l’Alzheimer sigui història. La recerca és l’única via per a fer-ho possible”. A més, la Dra. Boada ha volgut extendre el reconeixement a tot l’equip d’Ace que dia a dia treballa amb aquest objectiu, especialment al Sr. Lluís Tárraga, amb qui va fundar l’entitat i amb qui l’ha dirigit fins l’últim any, en el que s'ha traspassat la direcció general a Miren Gurrutxaga.

Una vida dedicada a la investigació de l’Alzheimer

Amb una trajectòria de més de 30 anys dedicada a l’Alzheimer, a Dra. Boada lidera i participa en alguns dels principals projectes de recerca d’aquesta demència a nivell europeu i ha estat reconeguda amb distincions com la Creu de Sant Jordi, la medalla Josep Trueta al mèrit sanitari o el Premi a l’Excel·lència Professional del Col·legi de Metges de Catalunya. A més, la neuròloga és l’únic membre espanyol del comitè executiu de l’European Alzheimer’s Disease Consortium (EADC) i líder del grup de recerca de l’entitat inclòs en el Centre d’Investigació Biomèdica en Xarxa de Malalties Neurodegeneratives (CIBERNED) com a membre.

Juntament al psicòleg Lluís Tàrraga va fundar el 1995 Ace Alzheimer Center Barcelona, institució que ja ha descobert, entre d’altres, 13 nous gens relacionats amb la malaltia d’Alzheimer mitjançant el projecte GR@ACE, ha identificat els símptomes psicològics que prediuen millor l’aparició de la demència; i, a partir de diferents estudis, s’ha demostrat la relació entre la Covid-19 i el desenvolupament de problemes cognitius i neuropsiquiàtrics.

La Doctora Boada entra al rànquing TOP 100 Dones Líders a Espanya

25/11/2019Sensibilització
La Dra. Mercè Boada, directora mèdica de Fundació ACE i una de les principals autoritats internacionals en l’àmbit de les demències, ha estat seleccionada per formar part del prestigiós rànquing TOP 100 Dones Líders a Espanya.