Ace:

NOTA INFORMATIVA
Barcelona, 12 d'abril de 2022

De l’1 al 3 de juny, a Barcelona

S'obren les inscripcions per a la XII edició de la Conferència Barcelona-Pittsburgh

•    Barcelona acollirà la conferència biennal organitzada per Ace i l’Alzheimer Disease Research Center de la Universitat de Pittsburgh, la trobada dels principals professionals de nivell nacional i internacional de l’àmbit de les demències

•   La recerca genètica i els nous tractaments centraran aquesta edició de la trobada, en la qual s’abordarà l’estat actual de la recerca en les demències des de diverses perspectives

Les inscripcions per a la XII edició de la Conferència Barcelona-Pittsburgh s’obren avui. Les jornades, que tindran lloc durant els dies 1, 2 i 3 de juny, reuniran més de 300 experts de l’àmbit de l’Alzheimer i les demències. Les jornades, que organitzen biennalment Ace Alzheimer Center Barcelona i l’Alzheimer Disease Research Center de la Universitat de Pittsburgh School of Medicine, consten de tres dies de nombroses ponències i taules rodones que comptaran amb la participació d’una quarantena de ponents de reconegut prestigi nacional i internacional. El congrés se celebrarà per primera vegada en format híbrid: es podrà seguir online i assistir-hi presencialment a Barcelona.

La Conferència Barcelona-Pittsburgh, que se celebra des del 1998, s’ha consolidat com el punt de trobada de referència per a experts relacionats amb les malalties neurodegeneratives, amb el propòsit de constituir una actualització en tots els camps de la recerca en demències. Tothom que hi vulgui assistir ja s’hi pot inscriure des d’aquesta setmana a través del web de l’esdeveniment.

El futur de la recerca

Amb la voluntat de reflexionar sobre el futur de la recerca de la malaltia d’Alzheimer i posar en comú coneixement de la mà dels professionals de referència del país, la conferència s’iniciarà enguany amb una taula rodona sota el títol ‘El futur de la recerca’, moderada pel bioquímic Pere Estupinyà. Comptarà amb la participació de Pascual Sánchez Juan, neuròleg i director científic de la Fundació CIEN (Centre d’Investigació de Malalties Neurològiques), Arcadi Navarro, director de la Fundació Pasqual Maragall, i Agustín Ruiz, cap de Recerca d’Ace Alzheimer Center Barcelona.

Així mateix, els avenços en la recerca genètica i de biomarcadors i en el camp de la neuroimatge seran el tema central en diverses sessions de la Conferència Barcelona-Pittsburgh, de la mà de professionals com Victor Luis Villemagne, referent mundial en neuroimatge, Charlotte Teunissen professora de l’Amsterdam University Medical Centers, o Arfan Ikram, cap d’Epidemiologia de la Erasmus University Medical Center.

La Barcelona-Pittsburgh també serà l’escenari de l’entrega del VI premi Joan Boada & Mercè Rovira que reconeix, des de fa deu anys, la tasca de professionals en l’àmbit de les demències. James T. Becker, professor de psiquiatria, neurologia i psicologia a l’Escola de Medicina de la Universitat de Pittsburgh, va ser guardonat el 2018 per la seva contribució a la investigació en l’àmbit de l’envelliment.

Para más información:

Isabel Rodríguez

irodriguez@fundacioace.org

L’estudi GR@ACE de Fundació ACE descobreix dos nous gens implicats en la malaltia de l’Alzheimer

30/08/2019Sala de premsa
El projecte GR @ ACE, finançat per“la Caixa”, Grifols, Fundació ACE i el Instituto de Salud Carlos III, permetrà desenvolupar noves estratègies segons el tipus de diagnòstic d'Alzheimer. L'estudi compta amb la major mostra genètica del món.